Archiv autora: Veronika Válková

Hra na začátku školního roku 5. B

První dny ve škole si děti potřebují opět zvyknout na kolektiv, učitele, režim, povinnosti. Vždy je dobré si zahrát nějakou hru, která děti navnadí a usnadní jim přechod z prázdnin do školního roku. Žáci 5. B si zahráli hru BIngo, kde se musel každý každému podepsat na papír, kde byla políčka s obsahem jejich možné činnosti o prázdninách. Např. Ten, kdo se o prázdninách koupal… Nikdo nesměl na nikoho zapomenout a v každém políčku mohli být maximálně dva žáci. Některým se podařilo podepsat se všem, ale někteří pár spolužáků vynechali. Největší legrace je v tom, že papír má každý na svých zádech a nevidí, kdo už podepsaný je a kdo ne. Potom si každý  svůj papír přečetl a byl zvědavý, kdo jaké měl prázdniny. Nakonec si zapomnětlivci udělali pár dřepů. Co není v hlavě, musí být v nohách.

Mgr. Veronika Válková

Výšlap 4. B

V pondělí 28. 6. jsme se se třídou vydali na malý výšlap do okolí Ivančic. Cílem cesty byl Střípský mlýn. Ten  se poprvé připomíná r. 1536, ale je prokazatelně starší. V r. 1910 zrekonstruován a doplněn o vodní turbínu. Nyní galerie a kavárna. My jsme se občerstvili  u splavu v místní hospůdce Na Parníku.

Po cestě tam jsme se zastavili u Ptačího hotelu a po cestě zpět i na Réně. Počasí bylo báječné, moc jsme si to užili.

Dopravní hřiště 4. B

V pondělí 7. 6. 2021 jsme po dlouhé době zase společně jako třída někam vyrazili. Jeli jsme do Oslavan na dopravní hřiště, kde bylo hlavním cílem dne zopakovat si dopravní předpisy, zdokonalit se v jízdě na kole a získat řidičský průkaz. Všichni jsme to nakonec dokázali a moc jsme si to užili. Počasí nám přálo a nálada byla výborná.

Mgr. Veronika Válková

Husitské zbraně 4. B

V pracovních činnostech žáci s  nadšením propojili svoje znalosti z vlastivědy. Vytvářeli zbraně husitů řemdih a kropáč. Modely jsou sice malé, ale ve skutečnosti by nikdo proti nim stát nechtěl.

Mgr. Veronika Válková

Jogíni 4. B

V dnešní době nám všem moc chybí pohyb a hlavně upadá motivace. Proto jsem dětem zadala úkol vytvořit z papíru jogíny. Každý si vymyslel nějakou polohu cvičence. Následně úkol pokračoval. Tentokrát měly jít děti ven a pokusit se tu svoji pozici vytvořit. Někteří zjistili, že papírový jogín sice zvládá vše lehce, ale ve skutečnosti je to mnohem obtížnější. Všichni to nějak zvládli, někdy se zapojili i rodiče nebo sourozenci. Všechny moc chválím a hned jdu taky do přírody.

Mgr. Veronika Válková

 

Ledové tvoření 4.B

Některé věci se lépe tvoří doma, kde máme k dispozici i jiné pomůcky, než nabízí školní prostředí. Proto jsem využila možnost zadat dětem během distanční výuky ledové tvoření. Do tácku nebo mělké misky se naaranžují přírodniny, zalijí vodou. Přidá se poutko na zavěšení a dá se do mrazáku. Druhý den vznikne obrázek, kterým se ozdobí stromy na zahradě. Pokud venku mrzne, může vydržet i docela dlouho. Dětem se obrázky moc povedly. Posuďte sami, jak se jejich zahrady rozzářily.

Mgr. Veronika Válková

20210125_114845 BDD28E90-C7A7-44C6-858C-8ABBA30740F1 (1) IMG_20210126_125712 IMG_20210201_110013 (1)

dav

dav

IMG-20210201-WA0000 J.Mattes_prac.činnosti_ledový výtvor (1)

Soutěž o nejkrásnější vánoční fusku 4. B

 

Poslední školní den před Vánocemi jsme ve třídě soutěžili o nejkrásnější vánoční fusku. Kdo chtěl, přinesl si jeden pár ponožek s vánoční tématikou. Ráno jsme ponožky schovali do tašky, aby nikdo nevěděl, kdo jaké ponožky přinesl. Na začátku vánoční besídky jsem ponožky rozložila na koberec. Každý žák dostal jedno víčko od PET lahve. Byl to bod, který měli umístit k páru, který se jim nejvíc líbil. Ve druhém kole následovala módní přehlídka. Každý se prošel po koberci a snažil se propagovat svoje ponožky. Po skončení prohlídky se opět bodovalo. Vítězem s nejvíce body se stal J. Vlach. Na druhém místě se umístil J. Mattes a na bronzové pozici zazářila K. Vlčková. Odměnou byla naše třídní měna – čtvrťáky.

Ostatní to zvládli také skvěle, ale místa na bedně jsou jen tři.

Krásné Vánoce všem přejí žáci 4. B a p. uč. V. Válková.

Mikuláš 4. B

Během distanční výuky měli žáci vytvořit Mikuláše podle návodu. Mohli si ho přizpůsobit své fantazii a svým materiálním možnostem. Moc se jim povedli.

Mgr. Veronika Válková

Dopravní výchova 4.B

Dne 1. 10. jsme se  žáky absolvovali  teoretickou a praktickou přípravu malého cyklisty. Brzy ráno jsme odjeli do Oslavan na dopravní hřiště, kde se nás ujaly paní učitelky. Nejprve si žáci prohlédli hřiště, dopravní značky a naučili se teoretické jízdě na kole. Důraz byl kladen na dodržování přednosti zprava, ukazování změny směru jízdy a na respektování ostatních účastníků silničního provozu. V učebně byla dětem puštěna videa o malém cyklistovi – Výbava jízdního kola, Bezpečná jízda na kole, Křižovatky a kruhový objezd, Viditelnost cyklistů a Odbočování a předjíždění na kole. Potom si už děti prakticky vyzkoušely jízdu zručnosti a jízdu na hřišti s respektováním všech dopravních značek.

Všem se to moc líbilo, i když jsme trochu zmokli. Už se těšíme na jaro, kdy nás čekají testy.

 

Mgr. Veronika Válková

Ptáci 4.B

Když přichází podzim a hmyz zalézá do úkrytů, někteří ptáci se stěhují. To už mají mláďata  tak velká a silná, že létají stejně jako oni. Čeká je daleká cesta, třeba i přes moře. U nás by se v zimě neuživili. Proto jsme je s dětmi vytvořili ze semen a luštěnin, aby po cestě do teplých krajů měli dostatek potravy.

Mgr. Veronika Válková