Archiv autora: Veronika Válková

Mikuláš 4. B

Během distanční výuky měli žáci vytvořit Mikuláše podle návodu. Mohli si ho přizpůsobit své fantazii a svým materiálním možnostem. Moc se jim povedli.

Mgr. Veronika Válková

Dopravní výchova 4.B

Dne 1. 10. jsme se  žáky absolvovali  teoretickou a praktickou přípravu malého cyklisty. Brzy ráno jsme odjeli do Oslavan na dopravní hřiště, kde se nás ujaly paní učitelky. Nejprve si žáci prohlédli hřiště, dopravní značky a naučili se teoretické jízdě na kole. Důraz byl kladen na dodržování přednosti zprava, ukazování změny směru jízdy a na respektování ostatních účastníků silničního provozu. V učebně byla dětem puštěna videa o malém cyklistovi – Výbava jízdního kola, Bezpečná jízda na kole, Křižovatky a kruhový objezd, Viditelnost cyklistů a Odbočování a předjíždění na kole. Potom si už děti prakticky vyzkoušely jízdu zručnosti a jízdu na hřišti s respektováním všech dopravních značek.

Všem se to moc líbilo, i když jsme trochu zmokli. Už se těšíme na jaro, kdy nás čekají testy.

 

Mgr. Veronika Válková

Ptáci 4.B

Když přichází podzim a hmyz zalézá do úkrytů, někteří ptáci se stěhují. To už mají mláďata  tak velká a silná, že létají stejně jako oni. Čeká je daleká cesta, třeba i přes moře. U nás by se v zimě neuživili. Proto jsme je s dětmi vytvořili ze semen a luštěnin, aby po cestě do teplých krajů měli dostatek potravy.

Mgr. Veronika Válková

Projekt Voda 3.B

Voda spolu se vzduchem tvoří základní podmínky pro existenci života na Zemi. Tyto základní pravdy jsem se snažila dětem připomenout. V projektové výuce jsme se zaměřili na vodu. Pochopit její vzácnost, nebrat ji jako samozřejmost, ale jako vzácnou tekutinu, bez které nelze přežít.

Nejprve jsme v hodinách PRV probrali koloběh vody. Vysvětlili jsme si, že voda nikam nemizí, ale stále dokola běží v koloběhu. Obdivně jsme vzhlíželi k tomuto dílu, které je tak geniální. Koloběh jsme si vyrobili a popsali. Moc se nám povedl. Pokračovali jsme ve VV na téma Co viděla kapka vody. Každý si vybral jednu podobu vody a nakreslil, co voda vidí, když padá zpátky na zem. V hodině PČ jsme ve skupině ztvárnili plakát, který nabádá k šetření vody v kterékoli situaci, když ji používáme. Ještě přibyl sněhulák z krepového papíru – pevné skupenství vody  a vymodelovaná duha. Práci jsme zakončili v PČ vodními krystaly, které jsme vytvořili z bavlnek namotaných na karton. Má to znázorňovat krásné tvary vyfocené po zmrznutí vody a posílené dobrým slovem podle myšlenky, že voda má paměť.  Výzkumem vody jakožto významného nosiče informací se dvacet let zabýval doktor přírodních věd Masaru Emoto.

Doufám, že další generace se k vodě bude chovat lépe, než my nyní.

Mgr. Veronika Válková,  žáci 3. B

IMG_20200205_071731         IMG_20200210_120300     IMG_20200210_120240

Obec Ivančice 3.A, 3.B

V rámci prvouky jsme s dětmi probírali téma Naše obec. Nejprve jsme si ve škole povídali o Ivančicích – historických budovách, významných osobnostech, kulturních památkách a pověstech. Pro zpestření výuky jsme se vydali na vycházku a svoje znalosti jsme si zopakovali přímo na místě. Na vycházce jsme navštívili náměstí, ulici Rybářskou, Židovskou synagogu, městské hradby, pozůstatky Jednoty bratrské a židovský hřbitov s komentovanou prohlídkou. Další den jsme měli objednanou prohlídku expozice Vladimíra Menšíka a kostelní věže.

Věříme, že se nám povedlo v dětech prohloubit lásku k městu, kam chodí do školy.

Mgr. Zdeňka Marková, Mgr. Veronika Válková

Domečky pro skřítky 3. A, B

Ve čtvrtek 26. 9. jsme využili pěkného podzimního počasí a šli do parku na Malovansko. Děti zde dostaly úkol vytvořit z přírodního materiálu domečky pro skřítky. Blíží se zima a skřítek Podzimníček nemá, kde by hlavu složil. Dětská fantazie nezná mezí, a tak děti radostně nosily materiál na stavbu i zásoby na zimu. Domečky jim rostly pod rukama. Který domeček si vybrat? Nevím, snad se skřítek rozmyslí a nezapomene zavolat i své kamarády.

Mgr. Veronika Válková

Babí léto ve 3.B

Co je babí léto? Podle meteorologů je to déletrvající suché, slunečné, teplé a málo větrné počasí na konci léta či začátku podzimu.

Během babího léta lze často pozorovat volně se vznášející pavučiny drobných pavouků, které lidem v minulosti připomínaly šedé „babské“ vlasy. Odtud zřejmě pochází i název tohoto období.

Inspirovali jsme se tímto obdobím ve výtvarné výchově a pracovních činnostech.

Mgr. Veronika Válková, žáci 3.B

 

Olympijský běh 2. B

OLYMPIJSKÝ BĚH 2. B NA FC STADIONU IVANČICE

Různí běžci, různá místa, jedna myšlenka. To je heslo, s kterým je propojen T-Mobile Olympijský běh už několik let. Na T-Mobile Olympijském běhu jde především o to se hýbat a hlavně pro radost.

Na T-Mobile Olympijském běhu oslavujeme radost z pohybu a sport jako takový. Akcí si totiž připomínáme mezinárodní Olympijský den, tedy založení Mezinárodního olympijského výboru. T-Mobile Olympijský běh je vůbec největší běžeckou událostí u nás. V jeden den, přesně v jeden čas vybíhá 75 tisíc běžců po celé České republice – ať už jako součást hlavních závodů, nebo ve školních bězích. www.olympijskybeh.cz

Naše škola se také do akce zapojuje. Letošní ročník proběhl ve středu 19.6. 2019. Postupně běželi žáci různých tříd, vždy dívky a chlapci zvlášť. Vyhrát může vždy jen jeden závodník, ale všichni zúčastnění dostali malou odměnu. Cíl byl splněn, ať žije radost z pohybu!

Mgr. Veronika Válková

 

Člověk

Téma Člověk teď zaplnilo třídu 2. B. Společně jsme se seznamovali se zajímavostmi v našem těle. Začali jsme jeho částmi, pokračovali vnitřními orgány a vše ukončili kostrou. Naše znalosti jsme použili na společný projekt. Žáci pracovali ve skupinkách a měli zachytit co nejlépe vnitřní orgány, přiřadit správné názvy a spojit s jejich funkcemi. Práci zakončili  samostatně. Každý si výrobil model kostry, na kterém se naučil poznávat klouby a zopakoval si její základní části.

Mgr. Veronika Válková

T-Mobile běh

Ve středu 21.6. se žáci prvního stupně naší školy zúčastnili  běhu na podporu Olympijských her. Závod byl součástí celosvětových oslav.

Délka závodu byla dána podle věku. Vždy běželi dívky a chlapci obou souběžných tříd. Každý účastník získal diplom, medaili a tyčinku Corny. První tři navíc získali ještě funkční tričko s logem OH.

Ve fotogalerii si můžete prohlédnout fotky žáků pátých ročníků.

 

 

Mgr.Veronika Válková