JARNÍ NÁSTĚNKA 3. B

Přestože nás první jarní den nepřesvědčil o tom, že jaro je skutečně tady, děti už pozorují změny v přírodě od začátku března. V hodinách prvouky jsme popisovali znaky jara, poznávali první jarní květiny a porovnávali život dětí z Ladova Kalendáře a dnes.

Distanční výuka neposkytuje dětem tolik podnětů jako prezenční výuka, ale nabídla nám zase nové možnosti sdílení zážitků. Předcházela tomu práce s básní Františka Halase Co všechno musí dělat jaro. Děti měly za úkol se část básně naučit zpaměti a s pěkným přednesem ji kamarádům zarecitovat.

Z toho vznikl další dobrovolný úkol nakreslit k básni jarní obrázek nebo na procházce v přírodě fotit proměny jarní přírody (např. jarní květinu, probouzející se hmyz, kvetoucí vrbu, ptáčky nebo jiná zvířata, pěknou jarní krajinu). Postupně nám začala vznikat naše jarní nástěnka.

Mgr. Markéta Eibelová, tř. uč.

František Halas: Co všechno musí dělat jaro

Vytáhnout trávu z hlíny
a na zeleno natřít.
Načernit pěkně stíny
a všechno živé sbratřit.

Nachystat noty ptáčkům,
obléci nahé stromy,
vysmát se poškoláčkům,
pozlatit střechy, domy.

Všem hadům svléci kůži,
načesat řádně louky,
spočítat lístky růží
a pruty leštit, brouky.

Rozmíchat v lese barvy
a kdeco zrána zrosit,
probudit v zemi larvy
a teplo do děr nosit.

Včeličkám květy sladit
a děcka nutit vstávat
a kožich kočkám hladit
a peckám jádra dávat.

obrázky a fotky žáků třídy III. B