V pondělí dne 22.9. jsem se žáky třídy 3.B v rámci své Souvislé pedagogické praxe uskutečnila projekt na téma Moje rodina. Projekt navazoval na učivo prvouky a podařilo se mi v něm propojit tyto vyučovací předměty – prvouku, český jazyk sloh a pracovní činnosti.
Děti měly za úkol donést si do školy okopírovanou fotku své rodiny. Každý dostal čtvrtku papíru, která sloužila jako jejich plakát, tedy výstup projektu. Podle svého zvážení vytvořili žáci nadpis a myšlenkovou mapu na téma rodina. Psali zde vše, co je pod tímto slovem napadlo. Pod nadpis pak nalepili fotku i svou myšlenkovou mapu a pustili se do tvůrčího psaní. Jako pomůcka jim sloužila stručná osnova na tabuli, podle které se mohli řídit. Děti zde popisovaly jak své rodiče, sourozence, prarodiče, tak i domácí mazlíčky nebo společné zájmy. Některé práce žáků mě velmi pobavily, ale měla jsem radost z jejich kreativity a tvůrčího psaní. Nakonec svou rodinu žáci nakreslili nebo vymodelovali. Jejich pilnost jsem ohodnotila samými jedničkami a vystavila plakáty na nástěnku ve třídě.
Kateřina Klusová, studentka Pdf v Brně