Angličtina hrou
Pod tímto názvem vedu na naší škole již několik let kroužek anglického jazyka pro žáky 2. ročníků. Scházeli jsme se téměř každý týden od konce září . Výuku po celý rok provázela celoroční soutěž. Žáci sbírali za svou práci v hodinách a za plnění domácích cvičení motivační razítka. Byli to usměvaví hrošíci. Odtud pochází i neoficiální název mého kroužku (ENGLISH WITH HIPPOS – ANGLIČTINA S HROŠÍKY). Není snadné zasednout po skončení výuky znovu do lavice, pozorně poslouchat, vyslovovat správně anglická slova a přitom se seznamovat i s jejich písemnou podobou. Přesto téměř všichni vytrvali, až do poslední hodiny pilně pracovali. Každou lekci provázela interaktivní cvičení, která si k jednotlivým lekcím sestavuji . Umožňují dětem opakovaně pilovat a trénovat všechny aktivity z hodin.
Pro děti jsem k domácímu tréninku učiva připravovala průběžně i elektronický slovník. Mohly si v něm procvičovat správnou výslovnost i psaní slovní zásoby. Pro zpestření jsem žákům do jednotlivých lekcí připravovala i internetové hry. Učili se a přitom si hráli. Tak jsme naplňovali motto: ANGLIČTINA HROU. Sbírali v jednotlivých hrách diamanty za správné a rychlé přiřazení slůvek. Občas měli k dispozici i hru GRAVITY, kde zachraňovali svou znalostí anglických slov Zemi před pády meteoritů. K výuce jsme užívali dva pracovní sešity a sešit s pracovními listy, do kterého jsme sbírali motivační razítka.
Poslední lekce anglického jazyka proběhla 31. května. I když se všichni těšili hlavně na závěrečné vyhodnocení, probíhala i poslední část výuky. Nejúspěšnější v celoroční soutěži byly tyto žákyně:
- DVOŘÁČKOVÁ STELLA (80 hrošíků)
- PEPRLOVÁ DENISA (76 hrošíků)
- ŘEHÁKOVÁ ERIKA (75 hrošíků)
- KORSOVÁ SANDRA (72 hrošíků)
Větší odměny obdrželi žáci, kteří nasbírali alespoň 60 razítek. Ostatní čekala sladká odměna. Vítězství nebylo rozhodující. Každé nově získané slovíčko bude pro děti v jejich životě potřebné. Anglický jazyk je dnes spolu s naším rodným jazykem nezbytnou součástí našich životů.
Přála bych si, aby měli všichni anglický jazyk ve stejné oblibě jako češtinu, stejně jako já. Snad se mi podařilo podnítit jejich zájem o další studium jazyků a budou se jim i nadále věnovat.
Ne nadarmo se říká: „Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem.“
Mgr. Jarmila Loudová