S žáky 8. ročníku jsme ve výtvarné výchovy téměř dva měsíce zpracovávali téma přírodních živlů – země, ohně, vody a vzduchu. Zemi zjednodušeně představoval kámen, nález, který byl zakreslen a popsán, případně k němu byl přidán i příběh. Pak následoval oheň – jako inspirace k jeho zobrazení jsme využili výtvarných děl George Dokoupila, který používá stopy ohně, respektive kouře, jako výtvarného prostředku. Pomocí kouřových stop hořící svíčky zkoušeli žáci vytvořit na papíře méně či více náhodné obrazce. Po ohni pak přišla voda v podobě vodní hladiny: na základě asociací s různými typy vodních hladin (řeka, rybník, moře, klidná nebo rozbouřená hladina, kruhy na vodě, vír, vlny, vodopád) vznikly velkoformátové malby pastelem. Nakonec jsme vyrazili do přírody a různé hladiny vody zachytili fotoaparátem. A podobným způsobem nakonec vznikly záznamy posledního živlu této řady – vzduchu: žáci fotografovali různé objekty vlající či pohybující se ve větru.