Praha očima čtvrťáků

Praha

Dne 25.4.2016 jsme jeli na výlet se třídou do Prahy. Sraz byl v 6.35hod. před školou. Jeli jsme autobusem asi tři hodiny. Když jsme dorazili, šli jsme na Petřínskou věž. Je tam 299 schodů. Výhled na Prahu byl nádherný, viděli jsme Pražský hrad, Karlův most a Zrcadlové bludiště, které jsme navštívili. V bludišti byla velká sranda, všichni se smáli. Potom jsme šli na Pražský hrad se podívat na výměnu stráží. Kolem Chrámu sv. Víta jsme šli do Zlaté uličky. Bylo tam vidět, jak to tam vypadalo dříve. Hned jak jsme vyšli ze Zlaté uličky, podívali jsme se do věže Daliborky. Byly tam různé mučící nástroje a klece na vězně. Potom jsme šli do Chrámu sv. Víta, bylo to tam moc veliké. Dále jsme přešli Karlův most, je na něm 30 soch a 16 oblouků a na druhé straně jsme navštívili Muzeum Karlova mostu. Bylo tam hodně zajímavých věcí, mohli jsme si vyzkoušet, jak těžce se pracovalo na stavbě Karlova mostu. Hned po muzeu jsme se připravovali na plavbu lodí. Plavba byla moc krásná, viděli jsme Karlův most zespodu. Loď se jmenovala Puškvorec. Šli jsme i na Václavské náměstí a pak na Staroměstské náměstí, viděli jsme tam v 17hodin Staroměstský orloj. Jak jsme se podívali na orloj, jeli jsme domů. Přijeli jsme ve 20.30hod. Bylo to moc hezké.

František Chlachula, 4.A

Jeli jsme se školou do Prahy (třídy 4.A a 4.B). Byla to krása. Nejprve jsme šli na Petřín. Cestou k rozhledně jsme minuli hvězdárnu. Pak jsme navštívili Zrcadlové bludiště a asi třikrát jsme narazil do zrcadla. Byli jsme u Pražského hradu na výměnu stráží. Pak jsme byli ve Chrámu sv. Víta, uvnitř to bylo obří. Nejvíce se mi líbila plavba lodí po Vltavě.

Daniel Vaňura, 4.A

Výlet do Prahy

Vstávali jsme brzy, abychom vše stihli. Jeli jsme 3hodiny, zastavili jsme u stadionu jménem Strahovský. Od stadionu jsme šli na Petřínskou rozhlednu, cestou jsme viděli hvězdárnu s nádhernou zahradou a vedle věže stálo Zrcadlové bludiště. Byly dvě skupiny, jedna šla na Petřínskou rozhlednu a druhá do Zrcadlového bludiště. Já jsem šla prvně do bludiště, kde jsem už jednou byla, tak jsem se neztratila. Pak jsme šli na Petřín, pod rozhlednou byla restaurace se bufetem a s obchodem se suvenýry. Petřín má 299 schodů a je postaven podle Eiffelovy věže. Byla zima, ale těch 299schodů nás pěkně zahřálo. Cestou nahoru jsme počítali lavičky a bylo jich tam pět. Pak jsme šli na Pražský hrad na výměnu stráží. Moc se mi líbilo, jak ti trubači troubili v oknech. Taky tam byla socha T. G. Masaryka, našeho prvního československého prezidenta. Pak jsme šli okolo Chrámu sv. Víta, který byl postaven v gotickém slohu. Obešli jsme ho, abychom jsme se dostali do Zlaté uličky, která byla nudná, ale na konci byla věž jménem Daliborka. Tato věž sloužila jako vězení. Bylo tam plno středověkých mučících nástrojů a představa, že bych tam byla, je otřesná. Pak jsme se vrátili do Chrámu sv. Víta a podívali jsme se dovnitř. Bylo to tam moc hezké a obrovské. Pak jsme šli na Karlův most, kde bylo několik stánků, kde tě mohli namalovat, a nebo stánky se šperky. Za Karlovým mostem a Staroměstskou bránou je Muzeum Karlova mostu. Tam nám paní průvodkyně řekla něco o Přemyslovcích, o Karlu IV., jeho manželkách a také Juditině mostu, který tam stál před Karlovým mostem. Po prohlídce jsme šli na loď. Jeli jsme po Vltavě „pražskými Benátkami“ a náš kapitán nám tam řekl nějaké zajímavosti o tom, co se na Vltavě dělo. Nejvtipnější byla „Fronta na maso“ (Stalinův pomník stávající do roku 1962 na Letné) a teď je tam obrovský metronom (kyvadlo). Také jsme viděli dva oblouky Juditina mostu. Na lodi jsme si trochu odpočinuli a pak jsme pokračovali na Václavské náměstí. Byl tam takový bufet, ve kterém měli nezdravé jídlo, ale za to moc dobré. Na náměstí jsme si udělali asi 3 fotky se sochou sv. Václava a Národním muzeem, ale všechny jsou rozmazané. Pak jsme šli na Staroměstské náměstí na orloj, ale na konci nezakokrhal kohout, ošidili nás! Teď už konečně jdeme do autobusu, všichni jsme uřícení  a unavení. Nastoupili jsme do autobusu a jeli jsme domů. Výlet byl hezký.

Ivana Kulašová, 4.A

Exkurze do Prahy

V pondělí 25.dubna jsme jeli do Prahy. Viděli jsme tam Pražský hrad, orloj, Václavské náměstí, Národní divadlo, Chrám sv.Víta, Karlův most. Plavili jsme se lodí Puškvorec. Z Petřínské rozhledny jsme viděli celou Prahu. Moc se mi tam líbilo, jel bych tam znovu.

Marek Pokorný, 4.A

Praha

V pondělí jsme jeli 4.A s 4.B do Prahy. Měli jsme sraz v 6.35hod. a vyjeli jsme v 6.45hod. Dorazili jsme v 9.45hod. a vystoupili jsme na Strahovském stadionu. Jako první jsme byli na rozhledně Petřín, která připomíná Eiffelovu věž. Petřín je vysoký 65 m. Pak jsme se vyměnili s 4.B a přesunuli jsme se do Zrcadlového bludiště. Málem jsem narazila do zrcadla. Viděli jsme výměnu stráží, pak jsme šli okolo Chrámu sv. Víta kouknout na Zlatou uličku a Daliborku. A jako poslední jsme šli do Chrámu sv. Víta. Pak jsme sešli do Muzea Karlova mostu. Paní průvodkyně nám vyprávěla, co se tam dělo, a jak vznikl Karlův most. Jeli jsme lodí, která se jmenovala Puškvorec. A nakonec jsme se šli podívat na orloj. Viděli jsme ho, jak začal zvonit.

Kateřina Žaludová, 4.A

Výlet do Prahy

V pondělí 25.4. jsme jeli autobusem do Prahy. Zastavili jsme u Strahovského stadionu a šli jsme na Petřín. Nejdřív jsme šli na rozhlednu a pak do Zrcadlového bludiště. Přesunuli jsme se na Pražský hrad, kde ve 12 hodin byla výměna stráží. Pak jsme šli do Zlaté uličky a do věže Daliborky. Pak jsme se podívali do Chrámu sv. Víta, strop byl hodně vysoko a mozaiky byly hezké. Dále jsme navštívili ještě Karlův most a jeli jsme lodí. Pak jsme šli na Václavské náměstí a na Staroměstský orloj jsme se podívali v 17 hodin. Cesta byla dlouhá, ale dobrá. Výlet se mi hodně líbil, jel bych i znovu.

Jakub Svoboda, 4.A

Exkurze do Prahy

V pondělí 25.dubna jsme jeli do Prahy. Jako první jsme šli na rozhlednu Petřín. Vyšli jsme hodně schodů a nahoře byl krásný rozhled na Prahu.  Pak jsme sešli a pokračovali jsme do Zrcadlového bludiště. Tam jsme naráželi do skel a na konci byla Síň smíchu. Potom jsme si dali chvíli rozchod, abychom si mohli něco koupit. Z Petřína jsme sešli dolů na Pražský hrad a tam jsme viděli výměnu stráží. Poté jsme šli do Zlaté uličky, tam jsme viděli domečky zvenku i zevnitř a na konci byla věž Daliborka. V ní byly klece a mučící nástroje. Pak jsme šli do Chrámu sv. Víta, tam byly oltáře a v oknech mozaiky. Dále jsme se prošli po Karlově mostě a na konci bylo Muzeum Karlova mostu, kde jsme se dověděli plno zajímavých informací o Karlově mostu, Karlu IV. a Juditině mostu. A už na loď! Na lodi nám dali nanuk (nebo perník) a pití a jeli jsme 45 minut po Vltavě. Viděli jsme z blízka Karlův most z boků a zdola. Po plavbě jsme šli na Václavské náměstí a tam jsme viděli z dálky Národní muzeum a na pátou hodinu odpoledne jsme se šli podívat na Pražský orloj, a pak už jsme šli do autobusu. Vrátili jsme se ve 20.30 hod. Moc jsem si to užil, bylo to hezké.

Matouš Drozd, 4.A

Praha

Dne 25.4. jsme jeli na exkurzi do Prahy. Nejvíce se mi líbila věž Daliborka, to je mučírna. Ty nástroje na mučení byly zajímavé. Nádherná byla taky Zlatá ulička, domy byly moc malé, ale přesto útulné. Byl tam starobylý nábytek, který se mi moc líbil. Moc mě zaujalo pohoštění na parníku. Také nám pan kapitán povídal o mostech a potopách. Vůbec jsem nevěděla o velké potopě v roce 2002. Povídání o Karlově a Juditině mostě bylo velmi zajímavé, protože má ráda toto téma. Praha se mi moc líbila a tenhle den byl moc krásný.

Denisa Voškerušová, 4.A

Výlet do Prahy

Dne 25.4.2016 jsme s naší třídou a s béčkem jeli na exkurzi do Prahy. Dorazili jsme tam v 9.45hod.
Petřín: Petřínská rozhledna se mi líbila, šli tam skoro všichni, jen já a Viky ne. Zatím co tam spolužáci byli, tak jsme chvíli byly venku a dívali jsme se, jak tam lezou a pak jsme byly vevnitř.
Zrcadlové bludiště: Po Petřínské rozhledně jsme se šli podívat na Zrcadlové bludiště. Prvně jsme byli v bludišti a pak jsme byli v Sále smíchu a tam jsme se s Luckou nasmály. Ještě nikdy jsem se tak nepobavila.
Pražský hrad: Pražský hrad se mi líbil, byli jsme i vevnitř a tam to bylo ještě hezčí.
Zlatá ulička: Ve Zlaté uličce mě to nebavilo, skoro nic tam nebylo.
Karlův most: Karlův most má 16 oblouků a 30 soch. Říká se, že se Karel IV. po mostě neprošel a také se dožil 63 let.
Staroměstské náměstí: Na staroměstském náměstí jsme se šli podívat na pražský orloj. Na konci tam měl i zakokrhat kohout, ale nezakokrhal.
Plavba lodí: Plavba lodí mě asi bavila nejvíc. Mohli jsme si všichni vybrat, jestli Sprite nebo čaj a pak perník nebo ledňák. Já jsem si vybrala Sprite a ledňáka.
Nakonec jsme šli do autobusu, cestou jsme se zastavili na benzínce a tam jsem si koupila Snickers. A pak jsme dojeli ke škole, kde si nás rozebrali rodiče a šli jsme všichni domů.