Téměr celý podzim experimentovali žáci s různými barvami a učili se s nimi zacházet. Nejprve hledali přírodní zdroje barev – otíráním přírodnin, zanechávajících barevnou stopu, vytvářeli jednoduché vzorníky barev v přírodě. Dalším odkrýváním tajemství barev byly reakce dvou barevných tuší zředěných vodou v plastové láhvi – žáci pozorovali „optické míchání“ dvou různých barevných odstínů. Tuto reakci se pak pokusili zachytit na výkres pomocí vodových barev, tedy jejich zapouštěním. Od vodových barev jsme se přesunuli k barvám temperovým: nejprve jsme experimentovali s otiskováním a mícháním tří základních barev technikou otáčeného monotypu, kdy vznikaly nečekané a překvapivé obrazce a kdy žáci pozorovali vznik komplementárních barev. A když jsme se takto seznámili s vlastnostmi temper, zkusili jsme malbu temperami podle spadaného, podzimně zbarveného listí. Celou experimentální řadu zakončili žáci skupinovou malbou barevných kontinentů do starých map, kdy každý kontinent byl znázorněn valéry jedné barvy.
Cílem všech těcho „pokusů“ s barvami bylo seznámit děti s možnostmi barev, jejich mícháním, prolínáním, získáváním doplňkových barev k barvám základním, použitím valérů, bez toho, že by se nutně fixovaly na formu.