Na podzim jsme v přírodovědě narazili na učivo o horninách a nerostech. Na první pohled to mohlo vypadat složitě a nezábavně.
Což tedy takhle podniknout průzkum hlubin země aspoň trošku na vlastní kůži?
Opět jsme propojili přírodovědu s výtvarkou a pracovními činnostmi a dali jsme se s chutí do toho.
Nejdříve jsme zkoumali opravdové kameny z naší školní sbírky a snažili jsme se o nich zjišťovat zajímavé informace – původ, zařazení, barvu, využití, kde jsme je už viděli,….
Pokračovali jsme výpravou do podzemí do vápencového světa krápníkových jeskyni, při čemž jsme si zavzpomínali na náš výlet ve 3. třídě do Moravského krasu, takže vytvořit podivuhodné jeskyně pro nás byla hračka:
Ve skalách se dají dodnes objevit stopy po pravěkých rostlinách a živočiších. Tyto zkameněliny vyprávějí příběhy z dávné historie a my jsme takové tvořili ze sádry a přírodnin:
Mezi nejkrásnější poklady podzemí patří drahokamy a polodrahokamy. Některé jsme si prohlédli ve skutečnosti a Filip nám dokonce přinesl ukázat malinkatý diamant.
Takto jsme zachytili krystalické struktury kamenů, jak si je představujeme:
A takto vypadaly naše polodrahokamy v řezu:
To nejlepší jsme zažili na konec. Uplácali jsme ve skupinkách sopky a potom jsme je nechali soptit. Tak takhle se dostaly různé horniny na povrch zemský. Paráda….